Ficha 2. A educación sexual

 A docente de Lingua castelá e Literatura de 3º ESO desenvolveu esta dinámica na semana do 16 ao 20 de decembro. Para iso, entregou un folio en branco a cada alumno/a e solicitoulles que redactasen nel de forma anónima preguntas sobre a sexualidade ou prácticas e relacións sexuais que desexasen formular. A maioría das cuestións estaban relacionadas cos conceptos de sexo, intimidade e afectividade. Polo tanto, xerouse un debate na aula sobre o significado destes termos.

Inspirados na finalidade desta tarefa, os/as estudantes dividíronse en catro grupos. Entre os integrantes de cada grupo, elaboraron as súas propias definicións destas palabras.

Ademais, tratouse de vencellar a actividade coa materia de Lingua castelá e Literatura. Nas primeiras semanas de decembro, o grupo achegouse ao estudo de La Celestina, da súa contextualización, temática, argumento, estrutura e estilo. Unha vez interiorizada a teoría e tras realizar a análise dos textos propostos en clase, o grupo dedicou a última semana do primeiro trimestre a reflexionar sobre os tres conceptos abordados na ficha 2 (sexo, intimidade e afectividade) no contexto concreto da obra literaria, analizándoos a través das relacións sentimentais que manteñen Calisto e Melibea, guionizados por Celestina; Sempronio e Elicia; e Pármeno e Areúsa.

Xerouse un debate en clase arredor dos conceptos de amor, paixón, desexo, sexo e intimidade, ademais da afectividade que vencella a Celestina con Elicia e Areúsa e a Melibea cos seus pais, Pleberio e Alisa. Tras esta reflexión, cada grupo elaborou un cómic que recreaba nas súas viñetas as tramas fundamentais da obra relacionadas con esta temática.











Comentarios

Entradas populares de este blog

Ficha 1. Presentación

Ficha 3. A orientación do desexo e a identidade sexual